Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu niż przekonując przypuszczalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

agencja 360agencja reklamowa 360

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, właśnie dlatego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój osobisty smak deseru, łącząc poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie tylko kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie oraz bezproblemowy.